Iklaneka

Thursday, May 10, 2012

Makan nasi ayam pn mintak kurang!!! korang mampu?

Salam semua....


Aku nk tergelak pn ade bila mengingatkn kejadian ini..Tapi oleh sebab benda ni aku rsa cam benda kelakar yg terjadi pada selasa aritu..maka nak le aku kongsi...Tapi memang lawak pn ade...hahaha

Begini ceritanya...

Time lunch biasa la..belum cecah 12.30pm kami mesti dh terpacak kedai makan yg selang beberapa lot je dari office aku nih..Biasa la...waktu flexible kan, boleh je keluar jam 12pm tp cam awl sgt plak..Kalau keluar pukul 1pm kang cam sesak memandangakn kt area sini kedai makanan halal tak byk pilihan..Ada byk la tp perlu berkenderaan..Tapi tu lah kalau keluar kang udah payah nk dpt parking..SEKSA!!!..Jadi pilihan terbaik makan je lah di kedai berhampiran walaupun restoren MAMAK!!! tapi..time lunch bkn menu mamak occay!!! menu melayu..pehhhhhh...lega...

Cam biasa bila masuk kedai je, benda pertama yg aku dan officemate ni buat mestilah tengok menu of the day kan..Sekali hari Selasa tu ade NASI AYAM kooo!!! 1st time nih ade menu nasi ayam..Maka kami pn order...Ok la..sedap gak lah..Bleh diterima..portion nye pn banyak..Memang kenyang..Masa makan tu kami pn ber chit chat la sambil mata melihat screen lcd tv..Mamak ni pasang Wanita Hari Ini beb...tapi tengok gambar je lah..suara tak dengor, sebab bisingkan...Masa makan tu kami terpikir gak, "berapa le harga nasi ayam ni yek..dlm menu kt dinding tu - >> NASI AYAM  RM4.50..OOooo..ok..4 hengget 5 posen aje lah..OK lah...biasalah tu kan..Mana ade harga nk dpt benda 2 hengget skang...



Gambar ihsan dr google
Ok..bila selesai makan, minum (order air suam aje)..kami pn pegi le ke kaunter bayar..Aku biasa la, ringan mulut tnya,

Aku  : "Aney..nasi ayam berapa?" 
Aney : "5 ringgit" 
Aku  :  "Aik, pesal 5 ringgit plak..tu tulis 4 ringgit 5 posen aje" 
Aney : "Itu nasi lauk ayam, bkn nasi ayam"

Aku  :  "00ooo..so, kalau macam tu sayur 50sen je lah kn, sbb i slalu makan nasi,lauk ayam dgn sayur 5 ringgit". (sambil membebel tu aku hulurkan le gak duit note RM5)
Aney : "oklah..oklah..empat lapan..sudah..(dia pulangkan bagi 20sen kat kami masing)
Aku : " ko ni main-main la aney..." (masa ni aney mmg senyum kambing kt aku dah)

Masa tu orang ramaikan, pakat pandang dah aku..Hahaha..peduli apa..Bila kami cau aje dr kedai tu..memang terbahak-bahak gelak...Ya ampunnnnnnnn....boleh aku mintak kurang harga makanan..Tapi yer le..kalau jadi kt korang apa tindakan korang?Sure make argument gak kan, sebab lagi jelas dan terang menu kat dinding RM4.50..pehtu ikut suka suki dia ckp RM5..mana mak tak hangin..Mak tak suka tau..menjadi pengguna yang tak bijak dengan kata lain diperkotak-katikkan oleh si penjual. We must know our right!!! betul tak? So..bajet makan RM5 hari itu ada extra 20sen..ahahahah...mak suka...mak suka..

Note: Ade ke yg buat cam aku? korang mampu???hahhaha =))

4 comments:

  1. hahaha..kalau sy pun sy argue sebab dah terang2 450..bole pulak tibe2 5 hengget hee

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lh..mamak ni mmg tau...kdg cekik darah!!!

      Delete
  2. 20 sen tu masuk tabung x? hahahahahaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahah..of coz la..tabung pak tony..keh keh keh

      Delete

Ade ke yg sudi komen?Kalau sudi dipersilakan dgn berbesar hati :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...