Iklaneka

Monday, May 16, 2011

Getaway 2011~Jakarta Central

Salam semua...........

Aku dgn kak uda telah pergi ke Jakarta pd 13/5/2011 dan pulang semula ke Malaysia pd 14/5/2011..ho ho hoho..sgt merempit occayy!!!...

Aje yg kojer giler org kata..kami amazing race kesana just for 2 days..Acctually merempit 3 org but last minit only 2 person yg available.Utk kak cik, xper le yek..Insyallh ade rezki bleh pegi..Takat burn RM100 tiket ade apa kesah kn..Tu le yek kwn2, konsep Pak Tony ni..book in advance at least 1 year before dh book bleh dpt tiket murah..u just spend almost below RM100 je for return tiket ke Jakarta..Book at your own risk la..Ye le mna tau lmbt lg nk pegi mcm2 hal bleh jd..But for me, bior le rugi beli tiket dr ko rugi mmbayar beribu raban duit tiket bila time ko nk pegi..Takat burn seratus dua ade apa kesah kn..dr time ko nk pegi ko byr ribu raban tiket..Mak tak sanggup nyah!!! duit tu mak dpt beli byk brg..huhuhu

Ok ler..sambung citer..Flight kami plg awl jumaat tu jam 7 pagi..Adik hantar ke KL Sentral memandang kn kul 3 lbh kami dh kuar umh, tak kan nk suh husben msing2 anta kn..Husben masing2 jaga ank kt umh..ekekek...Lbh kurang 1 jam smpai le ke LCCT..Oleh sbb flight plg mula, so syok la kn sbb smua pn on time..Pukul 8am waktu Indonesia kami dh pn sampai di Soekarno-Hatta International Airport. Utk pengetahuan semua waktu Indonesia lewat 1 jam dr kita..Perjalanan dr KUL adalah lbh kurang 2jam. So klu waktu malaysia patut nya pukul 9am la kn..

Sampai je airport, dh ambil beg smua..just ambil je pengangkutan yg di sedia kn dr Airport..JUst pay rp200k from airport to Tanah Abg area iaitu Petamburan. As usual aku akan stay di N1 Hotel sbb hotel tu la la plg hampir dgn Tanah ABg. Just walking distance aje..

Tak mau citer byk2..Meh tngok gambar...Zasssssssss

::At LCCT and Flight AK380 KUL - CGK

::Pemandangan sekitar Jakarta on day from airport to Tanah Abang.

::Lihat lah kawan2..Betapa heaven nye di Tanah Abg ini..Korang rasa Pasar Baru di Bandung tu dah best..Di sni lagi lagi lagi laaaaaaaaaa best nye...

::Hasil Rampasan..Ni suku je kot dr hasil keseluruhan..Tunguuuuuuu

::Food Court di Lantai 8, Tanah Abang..Jgn riso sini smua halal bukkkkkk..Everything u can find here..Indonesia Food...

::Aku orde Nasi Gede sambal Hijau...Ok la sbb dh lapar janji ade Nasi + Ayam goreng..yg lain tu aku xde le mkn sgt..Tempe ngn tahu aku mkn la..hik hik hik

::Jeng jeng jeng..kami naik bajaj!!! For the 1st time in my life naik kenderaan nih...Kt malaysia mna ade jumpa kn..Tu le..pegi jln2 negara org mcm2 ko rsa...Naik bajaj ni sbb nk pegi money changer di Sarina yg tak jauh dr Tanah Abg. Sbnrnya dlm TA ni pn ade money changer but dh closed. Utk pngetahuan semua, operasi kantor di JKrta sgt le cpt tutup yek kwn2..SO baik la bwk duit siap2 dr Mlysia siap2..Xde le cam akak aku ni..Dh sakan soping duit dh kering...So kami amik bajaj pegi ke Sarina, kemudia hantar ke Hotel N1. Tp benor nye xlarat dh nk jln kaki..huhuhu

::Pemandangn dr Hotel N1. Jakarta Central utk area di TA ni mmg agak horeee le gak yek..But for me no issue la...2 time stay here xde apa2 prob..Kelantakkan la setinggan tu..bukan kacau ko pn cuma kacau pemandaangan mata aje..BUt kna back to main point. Nak dtg sbb apa..Klu nk santai2 yg ko dok kt TA ni kejadah apa kn..But for me for soping only of coz la stay here sbb nk jimat!!! Bleh guna se maksima duit yg ade utk membeli belah aje smpai lelah!!!...

::Pemadangan di dalam hotel N1. Ok kan?? so janji selesa, murah ok la..We just paid rp285k/night here include breakfast..So mkn dh jimat..Walaupun mkn so-so je le kn tp ade bihun,ade nasi jadi le kn..kenyang gak le jah oiii...

::Hari ke -2 kami return ke TA lg..Sebab flight jam 7pm. Ade byk msa...Beli lg mna2 yg tertinggal..But this time kami dh check out dr hotel..But all goods letak dkt lobi..

::Lebih kurang jam 2 kami pn keluar dr TA menuju ke HOtel smula..Kemas2 brg yg beranak cucu itu..Semua pn buat di lobi..Sempat guna toilet di lobi hotel.Kami mandi!!!!..hahhaha. By 3 pm dh gerak ke airport. Kami just guna je supir yg hantar kami pd hari semalam tu..But this time just pay rp150k aje..Naik suzuki APV..of coz selesa..besar sbb kami ber2 je kn...Around 4pm smpai le dh airport..

::Isi perut dulu di airport sblm check in..Flight delay arount 30mnt, but xsampai la 30mnt..dlm 20mnt je camtu..by 7.20pm kami dh berlepas...Around 10.30pm mndarat di LCCT dah..Syukur kami enggak kna tahan dong ngn pak kastam..Nerves le gak kn..brg byk sehhhh..kang dia ingt kami meniaga plak!!! (tp aku mmg beli stok pn..hihihi)

Ini le hasil rampasan kami......

::Ni rampasan hari 1st yek kwn2..Hari ke 2 xde dlm koleksi sbb keje susun menyusun di lobi hotel sajokkkkkkkk..

Dan telah di pakai..taraaaaaaaaaaaa

::Both dress beli di TA..

Sekian....laporan mengabis kn duit aku utk tahun ini lg..uwauwauwauaw