Iklaneka

Tuesday, April 24, 2012

Cukai Taksiran~~~Dah bayar belum???

Salam semua...

Hari ini aku pergi ke pejabat MBSA cawangan Sungai Buloh semata-mata untuk menjelaskan cukai taksiran...
Apa itu cukai taksiran?

Cukai Taksiran atau Cukai Pintu ialah cukai yang dikenakan ke atas bangunan /tanahyang terletak dalam kawasan Majlis Bandaraya Shah Alam. 






MBSA tu merujuk kepada kawasan tempat tinggal aku lah yek..Sebab aku beli rumah di mukim Shah Alam..ahaksss...Sepatutnya cukai taksiran perlu di selesaikan sebelum 29/2/2012, tapi kan..boleh plak Pak Kahar terkoyak bil tersebut..Aduhh..kelantakkan je lh..Tunggu je reminder..Hahahah..Sekali bkn reminder kooo...yg dtg, WARAN terus!!!! ala..nk takut kan aku lah tu..Ingat aku takut sgt..Tapi ye le, oleh kerana lewat kna plak penalti RM20 tambahan dari total bil sedia ada..Bertabah je lah...Gitu le yek kawan-kawan, bertabah je lah tinggal di bumi Malaysia ni..Tapi ye lah, kalau tak bayar cukai mana le PBT  (Pihak Berkuasa Tempatan) ni nk generate income. Tak kan depa nk buat kerja welfare aje kutip sampah (bg tender kt kontraktor), pehtu potong pokok, tangkap anjing liar, cuci itu..bersih ini..so mcm-mcm lagi lah kn...Jadi terima je lah dgn hati terbuka demi kebaikan kawasan serta pembangunan negeri mahupun negara....cewahhhhhhhh.. (mcm jadik rakyat yg baikkkkkkk je aku kn :D )





Jadi kawan-kawan tunggu apa lagi...Jalankan tanggungjawab anda..oh yeahhhhhhhhh


Sesaja snap info nih..Pada yg tak tau, mak nk bitau Kompleks Kerajaan Daerah Petaling dh bertukar di belakang rumah teman occay!!!! Jangan korang mencari ke sebelah Subang Parade plak..nan hado dh situ..ehehheheh


No comments:

Post a Comment

Ade ke yg sudi komen?Kalau sudi dipersilakan dgn berbesar hati :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...