Iklaneka

Tuesday, June 24, 2014

Getaway 2014~Kuching,Sarawak Part 2 : Sarawak Culture Village - Grand Margherita Hotel - Medan Niaga Satok

Salam semua..

Baru nak sambung balik cerita pasal ke Kuching nih..Walaupun macam ada rasa malas tapi mak cuba jugak u oll..Demi memori akan datang..huhuuhh

Hari ke-2, selepas check out dari Damai Beach Resort kami pergi ke Sarawak Culture Village..Memang plan ke situ untuk melihat show..Sebab agak mahal jugak lah fee nak masuk kampung budaya nih..Dewasa RM60, kanak-kanak RM30..So, total RM150 lah kami..Wafiq and Fattah free lagi..

Sampai pun ngam-ngam show nak bermula..Duduk paling depan sekali..Pengalaman yang menarik untuk anak-anak sebab tak pernah dibawa melihat persembahan sebegini..Habis je show, melawatlah kami ke setiap jenis rumah etnik yang ade di Sarawak nih..










Habis je melawat sekitar SCV nih kami menuju ke bandar Kuching..Check-in di Grand Margherita Hotel. Hotel yang betul-betul di tengah bandar Kuching..Walking distance je kalau nak ke waterfront or nak naik sampan ke seberang..

Se elok je sampai hotel hari pun hujan..Maka kami tiadalah apa aktiviti..Lagi pun masa tu anak-anak kepenatan..Lebih kurang pukul 3 lebih hujan berhenti baru lah berjalan ke Medan Niaga Satok..






Ini jelah aktiviti kami pada hari ke-2 di sini..Memang sangat free & easy..Lebih pada nak berehat..Kalau ikutkan banyak tempat boleh explore tapi memikirkan cuaca pun agak tak menentu..Bawak pulak baby kan so agak terbatas..Yang penting anak-anak happy..

1 comment:

  1. syioknyer .. penah pergi masa belum ada anak.. teirngin nak bawak anak2 ke sini juga.. satu benda baur yang boleh anak2 pelajari....

    ReplyDelete

Ade ke yg sudi komen?Kalau sudi dipersilakan dgn berbesar hati :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...