Iklaneka

Friday, April 3, 2015

MIHAS 2015 muncul lagi..

Assalamualaikum...

Ok, ada sesapa yang tahu pasal MIHAS? MIHAS (The Malaysia International Halal Showcase) acara tahunan anjuran MATRADE dan di uruskan oleh Shapers Malaysia. Dengan kata mudahnya pameran perdagangan Halal peringkat antarabangsa. MIHAS 2015 akan berlangsung pada 1-4 April 2015 di Kuala Lumpur Convention Centre (KLCC). Selain daripada pameran MIHAS tu sendiri, ada juga World Halal Summit yang akan berlangsung sempena dengan penganjuran MIHAS ni. 

Aku and Pak Kahar sudah buat pre-registration as Trade Visitor pada hari pertama lagi iaitu pada 1-4-2015. Orang lain masa tu busy posting resit bayaran kan. Almaklum lah, 1st day GST kan tapi kami sedang busy di dalam KLCC as a trader mencari supplier yang berpotensi untuk KUDOS FOOD STATION.

Syukur, Alhamdulilah..misi agak berjaya.. Beberapa supplier sudah di kenal pasti. Yang buat kami rasa sebak itu, bila introduce ourselves, our business, our passion & mission  tuh kami di ibarat kan berdiri di atas tempat tinggi, bersedia untuk terjun dan ade ramai orang yang menunggu di bawah untuk menyambut kami. Subhanallah, sesungguhnya hebat kuasa Mu Ya Allah..Kita jaga Allah, Allah jaga kita kan..Kami berjihad demi ekonomi Islam, maka Allah bagi jalan untuk kami walau pun kami tahu sesungguhnya itu bukan lah mudah tapi yakin lah..kita ada Allah..








Antara gambar yang sempat aku ambil.. Betapa halal itu sangat luas. Negara luar pun yang bukan majority penduduk nya Islam pun bertungkus lumus menghasilkan product yang halal & toyyiba. Sesunggunya mencari yang halal itu fardhu kan..

Sekian untuk hari ini..Salam Jumaat semua..


Psttt....Macam mana kehidupan anda semua bila masuk je April 2015 nih? OK ke KO???hihii..Ok tak ok pun layan kan je lah u olls.. Kita ni bak orang kata mentimun kan..Yang penting kita sentiasa bersyukur dengan pemberi nikmat iaitu Allah s.w.t.. 


No comments:

Post a Comment

Ade ke yg sudi komen?Kalau sudi dipersilakan dgn berbesar hati :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...