Iklaneka

Tuesday, March 22, 2011

Aku cam nak nangis jumpa doctor camnih!!!

Salam semua...

Bertemu kembali...

Sebenornye cam maleh sgt nk isikan blog ni dgn bnda2 luahan rasa..tp kn arini nk isi kn gak ler sbb rsa cam sakit hati..Tp yg benor nye sbb ade msa lapang..(mcm le aku bz sgt kn???)

OK ler..nk tnyer kwn2 smua, pnh ke korang alami situasi bila pi klinik, msuk je bilik doctor tnyer kita sakit apa pehtu xsampai 5 mnt abis...

Huhuhu..bnda ni le yg terjd kt kami sekeluarga..rsa sgt bengkak hati..Citer nye camni, smlm wafiq xsihat sbb ari ahad ptg dia cam mula dh cirit birit. Tapi cam Isnin tu gagahkn le gak anto Taska sbb dia cam ok, xde plak demam ke apa kn..Tapi cam dh nmpk la bontot dh mula merah2..Maby la sbb kerap sgt berak2, dh mula melecet..But time anto tu dh pesan la kt cikgu situasi wafiq..

Ok, time ptg bila amik tu mmg wafiq agak meragam..cikgu pn ckp gitu..Mngkin la dia xselesa sbb perut still xsedap. Time on the way gi klinik tu tngok dia berak lg..Tapi rsa cam dh lama..No wonder la dia cam merengek2..mngkin la sbb pedih kn..

Kami pn menuju le ke sebuah klinik kt Subang Perdana. Kt SUbang Perdana tu ade 2 bijik klinik je yg panel comp husben, so nak xnak pegi le klinik org kita kn..1 lg klinik tu ok gak,pnh pegi sblm ni tp xlarat le plak rsa cam nk pitam sbb bau setangi kuat ya rabbi..

Ok, by the time husben register smua, aku msuk toilet dlu bersihkn wafiq. Dia as usual la..nangis sbb pedih...Pehtu bila siap smua xlama tu nma kna panngil. Msuk le aku dukung wafiq & Nabihah. Husben xde plak kebetulan dia pi toilet jap..

Maka, adengan sakit hati pn mula.....

Bukak je pintu..Alamak!!! doctor ni ke..tp aku ttp bersangka baik..TAPI KAN!!!!!!!!!!! tetap le xnasb baik kn..aku xsempat duduk dia dh tnyer sakit apa? Aku ckp la ank sya cirit birit..pehtu dia pn dok lak menulis atas kertas (same case cam Nabihah dlu time jmpa dia kes batuk)..Suddenly dia panggil nurse tu suh bwp apa ntah..

Tup2. nurse tu suh baring kn wafiq pehtu jab ubat kt bontot wafiq.. YES, of coz aku tau tu ubt demam..but in this case wafiq xdemam pn..pehtu dia TAK ADE SENTUH LANGSUNG ank aku!!! Please la..at least ko rsa le perut bdk tu ade angin ke..dada dia ke (prosedur biasa gi klinik)..ni HARAM!!!! xde buat..

Pehtu aku ckp la..doctor sya nk krim skali sbb bontot dia dh merah..dia jwp apa tau ?? YE, YE, sya tau..sya tulis ni"...Bayangkn le korang....Kuar dr bilik doc tu mmg aku cam nk nangis..aku ckp ngn husben " Abg, org xmo lg pi klinik ni..wawawaa"....

Ni le faktor2 yg mendorong aku cam maleh nk bwk pi klinik2 biasa..Bkn le blagak ke apa kn. Tapi ni le hasil nye. Aku tngok sampai esok, klu wafiq cam tu gak sahih la aku bwk jmpa doc Syed kt KJMC le gak..stressssssssss gi klinik2 biasa nih..

So, korang penah kena tak cam aku nih????

Sekian luahan rasa aku hari ni..

3 comments:

  1. aku xpernah kene lagi..sebab setakat ni aku g klinik swasta..kalau g klinik biase ni..doc sume pemalas...main hentam je nk bg ubat...

    ReplyDelete
  2. selalu aku pi klinik KITA..ade sorang doktor tu..dia mmg KEJAP je..tak sampai 3 minit..hahahha....tapi takpe..masa tu time aku nak ambik MC>.aku tarak hal..

    kalo time anak2 sakit..alhamdullilah la dpt doktor yang ceramah sikit punya panjang..aku sukaaaaaaaaaa!!!

    ReplyDelete
  3. ada last week saya nk amik mc sbb sakit pinggang. sejak sy pregnant ni dh masuk 7 bulan baru la nk mc kali kedua.sy masuk bilik dia tak sempat duduk dia dh tanye kenapa. sy ckp la ingat nk amik mc terus dia ckp TAK BOLEH TAK BOLEH.sy tak sempat pon ckp sbb apa nk mc. agagga ngokngek punye doktor

    ReplyDelete

Ade ke yg sudi komen?Kalau sudi dipersilakan dgn berbesar hati :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...