Iklaneka

Friday, February 17, 2012

Fabulous Friday ~ ADAM & HAWA :)

Salam semua....

Minggu ni posting penuh dgn gambar warna merah kn :D . Muahahah, penangan BIG SALE pak tony kesayanagn aku le tuh kn..Ok ok..cukup2...posting psl lain plak...

Utk pengetahuan kome smua, aku cam skang ade hobi baru...Hobi baru yg mcm baru muncul sabtu lepas..Errr...Boleh ke di katakan hobi? Ke cam tabiat or buang tebiat?ekekeke....

Minggu lps cam pegi MPH, biasa la..mna lg nk bwk ank2 kn..kedai buku je le aku tau..So dlm pd bihah mncari2 buku dia (dkt beratus occay buku dia sorang) aku pn mcm tengok le novel..Udah le mcm tertarik hati nk membeli..Apa lg..rembat la sebijik..Klu ikut kn dlu2 mmg suka baca novel nih tp byk baca free je lah sbb housemat msa kt UTM dlu mmg pengumpul koleksi novel dr Alaf 21, dlu2 Alaf 21 ni je le glemer pengeluar novel skang udah bersepah2..Sampai tak tau dh pengeluar mna..Penulis pn dh mcm2..Apa2 pn kipidap!!!

Maka 2 hari di hujung minggu aku isi dgn menelaah novel..Muahahha..Janji kerja rumah tip top...Tapi tu lh sehari setengah je pn aku dh abis khatam..Ala..bkn tebal mna pn kn..Dan nama novel bacaan ringan...



NI le dia novel yg aku beli, Adam & Hawa karya Aisya Sofea...AKu paste sinopsis nye..Google je nih..

AIN HAWANI, zaman solonya ternoktah pada usia remaja. Hanya kerana silap perhitungan, timbul prasangka buruk, menyebabkan dia dan Adam Mukhriz terjerat. Rayuannya tidak dipedulikan. Lelaki itu pula diam membisu, seolah-olah benar apa yang berlaku. 

Akhirnya, ijab kabul antara mereka terlafaz dalam paksa dan tanpa rela. Sayangnya, hubungan suami isteri ini hanya tertulis di atas kertas sahaja. Ain yang kecewa, pergi jauh mencari harga diri. Adam yang ditinggalkan, menghitung hari-hari nan sepi. Setiap saat rindunya terus melimpah. Namun Ain tidak pernah berpaling melihat cinta yang mekar di hatinya. Ah... Adam pasrah! Semua itu salahnya kerana tidak berani memaknakan kata-kata. 

Setelah lapan tahun pergi dan menanti, Ain dan Adam dipertemukan di depan pintu Majidilharam. Bagi Adam, kebetulan ini memang didoakan sekian lama. Ain pula terus membenci dan menganggap ikatan mereka sudah terputus. Hanya lafaz Adam yang ditunggu. Tapi tegarkah Ain? Sejak pertemuan itu, hati Ain berbolak-balik. Nafasnya bagai berombak, perasaannya jadi gementar dan hidupnya sudah tidak keruan hanya kerana Adam. 

Benarkah dalam hati ada cinta? Tapi keegoannya cuba menidakkan. Ingin diluah, mulut tak terkata. Ingin disimpan hati tak tertanggung. Bagi Adam, dia tetap menanti Hawanya biarpun lapan tahun lagi...

Komen aku, citer ni ok la...Nk kata mcm syok sgt idak.. tak best lngsung pn idak..Apa2 pn aku berjaya habis sbb mcm nk tahu dan tahu lg apa ending... :) .Dengar citer novel ni pn akan di adaptasi kn ke drama..Kalau betul kita tinggu je lh kn...Tapi cam aku nk komen skit la..plot novel yg di adaptasi ke drama ni pusing2 gitu je le..cam 2x5 sbb main point dia mesti si perempuan (isteri) tak gemor pd si lelaki (suami) pehtu suami tu mesti sedaya upaya nk pikat hati isteri..Serius ko..Aku rsa antara drama yg di adaptasi dr novel ialah Nora Elena (Kasih Suci), Gemersik Kalbu, Bicara Hati..Tu antara drama yg aku tau la..Mmg plot nye sama je lh aku rsa bini tak gemor laki mula2 nye..Termsuk lah citer Adam & Hawa nih..Gitu2 gak la..Tapi mungkin kisah mcm tu yg org suka kn..Yer le..betapa sungguh nye pihak lelaki menyanyi wanita yg digelar isteri..cewahhhhhhhhh..Apa2 pn keputusan di tangan anda...Lain org lain suka nye ye dak?

Sekian....

No comments:

Post a Comment

Ade ke yg sudi komen?Kalau sudi dipersilakan dgn berbesar hati :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...