Iklaneka

Sunday, June 9, 2013

Pos Laju ker Pos Lambat???

Salam semua....

Kalau di ikutkan malas nye lah nk up posting berunsur complaint iaitu yang ada aura-aura negatif ni dalam blog..TAPI..kalau tak di beritahu rasa macam terbuku benor rasa di hati ni lah...

Baca tajuk pun you all dah boleh tahu kan? Semestinya lah pasal ketidak puasan hati ini dengan perkhidmatan POS LAJU!!!

Rasa nya memang sedia maklum lah...Berkhidmatan courier ni..Bukan lah ku dambakan perkhidmatan 5 bintang mahupun sembah ratu tip top punye services..Kita pun faham...TAPI kalau dari Rawang ke Shah Alam ambil masa more than 3 days tu macam dah melampau hokeh!!! Di tambahkan lagi dengan 2 kali miss delivered..Bila called customer services (ni sangat hampeh nak dpt talian nyer) alasan di beri TAK SEMPAT NAK HANTAR!!! Benda yang di pos hari rabu boleh drag sampai ke Isnin minggu depan nyer...

TAPI...oleh sebab mak macam dah meluap-luap amarah, sebab kang kalau tunggu Isnin entah tiba ke idak..maka dengan berat hati la ke Pusat Mel, Seksyen 21..Pickup sendiri lorrrr semalam (sabtu).

Memang la parcel ni bukan tahap URGENT mahupun pun PENTING SEPENTING-PENTING nya tahap petala langit..tapi kalau dah barang kita, guna pulak pos laju of coz la nak sampai cepat kan..Kalau dah makan berminggu baiklah pakai pos biasa je..Betul tak?

So, ini le buktinya...




Tak mahu meroyan banyak-banyak..Barang pun dh selamat di ambil..Kang aku meroyan pung pang tak tentu hala..balik-balik guna gak POS LAJU kan..Ate caner? Dah ini je yang reasonable...

SO..kepada courier company swasta di luar sana...If you can give good service with reasonable price..Feel free to offer among online seller..We really need it..TQ :)


7 comments:

  1. Haha..kita guna ABX Express..hihi

    Tapi mmg POS LAJU ni dh jdik POS LAMBAT..adik ipar aku keje POS..dia inform mmg budak2 POS LAJU yg hntr surat ni, tgh boikot kat company doranG sendiri sbb POS LAJU nak potong o.t.dorang..mcm adik aku Posmen, POS bgi o.t.setiap hri cuma 1/2 jam je..

    ReplyDelete
    Replies
    1. adik aku pn kje pos..tp kaunter la.di sitiawan..mmg dia ckp shipment pos laju terlalu byk..mcm dh workload..sbb fenomena online shoping nih..skang pos mlysia takmo kje sabtu dh but poslaju kena kje sbtu, so pos laju byr kt staff pos mlysia utk kje sbtu...

      Delete
  2. buat masa ni tak der komplen lagi.. tapi kalau dah dua -3 hari sampai tak patuttu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. klu takat lewat sehari tu biasa la..kita pn fhm workload kje deme ni..tp klu dh rawang je pn..tp lama nye berhari2..itu mmg hangin le...ehehhe

      Delete
  3. wang pinjaman tawaran untuk mereka yang memerlukan. dari 10.000 MYR 10.000.000 MYR kepada semua orang mampu untuk membayar balik. Untuk maklumat lanjut, di sini adalah mel saya: (mariaedurda.j@gmail.com)

    ReplyDelete
  4. Hello kepada anda semua: Nama saya Maria dan saya menawarkan pinjaman wang kepada orang yang memerlukan dan dalam masyarakat yang berada dalam krisis kewangan. Hubungi saya melalui alamat e-mel saya untuk semua permohonan pinjaman anda sehingga 10,000 MYR 5,000,000 MYR . Setiap orang perlu menghubungi saya menghantar saya alamat e-mel beliau jadi saya boleh bertindak balas. Jangan ragu untuk menghubungi saya melalui pos: (mariaedurda.j@gmail.com)

    ReplyDelete
  5. Hello kepada semua dan kepada semua saya seorang wanita yang menawarkan pinjaman wang tunai kepada mereka yang memerlukan segera dan syarikat-syarikat yang memerlukan pembiayaan. Hubungi saya untuk semua pinjaman anda 10.000.000 MYR 10.000 MYR. Untuk maklumat lanjut, hubungi saya melalui alamat e-mel saya: (mariaedurda.j@gmail.com)

    ReplyDelete

Ade ke yg sudi komen?Kalau sudi dipersilakan dgn berbesar hati :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...