Iklaneka

Friday, August 12, 2011

Berjaya!!! 11 Hari Puasa Tanpa Pasar Ramadhan...

Salam semua....

Hari ni hari ke 12 umat Islam berpuasa...But aku nk bitau aku telah mengharungi 11 hari ramadhan tanpa membeli di pasar ramadhan!!! YIPPIIIIIII....

Kira tahun ini le tahun yg plg cemerlang buat aku laki bini...Hahhah..Tapi sok lusa klu pegi beli tu xtau le kn..But dh berjaya 11 hari xde beli makanan kt psr mlm..hatta ayam percik apa yg terpercik lah..mmg aku xbeli..TAPI aku ade le gak jejak psr ramadhan yek..tu pn area umh aku kt subang bestari semata2 mmbeli air soya..Tu je le pn...

TAPI kwn2, walaupun aku xjejak psr ramadhan xbermakna la aku masak tiap2 hari yek..Ade gak le yg aku bli mkanan but di restoren la...bkn di pasor!!!!....


Semalam punye menu just ayam msak rempah, pehtu menu sampingan Crabstik popia dan Murtabak Maggi....1jam++ je aku guna utk ready smua tu..Tapi cam crabstik popia tu mmg dh ready made...sbb sblm ni mmg aku dh gulung..Mmg ank2 suka popia ni..So gulung byk2, simpan..BIla nk goreng aje...Nak lagi sedap?? Crabstick popia cicah mayoniss...Pehhh...Lazattt...
Murtabak Maggi saje je le...Walaupun bkn brand Maggi pn..Brand Ibu Mee...Ade sepeket je pn..tak tau nk wat apa..Bln2 posa xkan mentedarah megi, so wat mustabak maggi la...

Hari ni tak tau nk masak apa dh..Binatang serta tumbuhan pn dh xde dlm fridge tu..Apo den nk msak?Mau bli kt kedai je le kot..Tak pn mkn luor..Tapi kang mau aku xkenyang klu mkn luor..sbb mnjaga anak je..huhuh....



::Crabstick popia hasil tangan sendiri...Yang gambar dh bergoreng nan hado..Mak lupa nk snap nyah!!!


::Ni gambar ehsan dr Google...Aku pnye xde le ltk sayur2 tu smua..JUst add kubis je le..Tu pn nabihah xmo mkn..sbb ade sayur..Haih..Sayur yg dia mkn carrot ngn brocoli je pn...Apa2 pn kdg2 menu2 simple ini le yg mmbuka selera....


Apa2 pn selamat berbuka posa smua utk puasa hari ke 12..Sekiannn...

1 comment:

  1. Nyahhh oiii..mintak resepi crabstik popia ko tu nyah..menyelerakann je makk ni haaa...

    ReplyDelete

Ade ke yg sudi komen?Kalau sudi dipersilakan dgn berbesar hati :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...