Iklaneka

Friday, September 23, 2011

Jamuan Hari Raya Di Tadika + Taska

Salam semua....


Hari ini ada Jamuan Hari Raya Aidilfitri di Tadika + Taska anak2...Minggu lepas lg Nabihah dh tunjuk Message Book suruh baca..Oooo...ade jamuan raya serta sambutan hari lahir rupanya pd hari jumaat (23/10/2011).Kanak2 di wajibkan memakai baju raya...

Pagi tadi sebenornya aku lupa...Msa tu mmg dh ready nk keluar dh..Tetiba baru teringat..Apa lagi...zasssssss le tukar baju anak2..Kahar handle si kakak, aku handle si adik...Tp ye le..abah nye sempat le gak menggosok baju si bihah..Tapi si adik pakai le baju melayu tak bergosok ye dik...Mama dh xsempat..hihhi....

Kakak plg hepi la...Biasa la..dia kn suka melaram..turun je aku tngok siap2 dh bersepit, cekak bagai2...Kalau dh perempuan tu kan.....Adik aku xpakai kan pn samping..Cam rimas plak aku tngok..Songkok mmg xmo pakaikan sbb kang mesti cicir2 aje kn...Lagi pn dia xbape sihat...Sakit mata dh kurang, udah batuk ngan selsema plak ko dik...haih..mcm2....

Tapi mmg agak kelam kabut pg td..aku mkn sarapan sambil berdiri + dukung wafiq..Normal la wafiq ni kn..mmg jd beruang koala je..Tambah dh nmpk kita siap bertudung bagai2..xde nye nk di letak...mmg pegang je kaki..So akibatnye aku mmg mmbuat kje sambil dukung dia..Hatta mkn+mnum pn aku berdiri..Mmg supermak!!!....

Apa2 pn ni je le gambo anak2 sblm gi skul..Gambo kt skul nnti sahih le xde..Nak gak bg camera td tp cam segan plak memandangkn camera digital canon aku ni dh bleh category camera zaman batu kn..Tapi mmg mcm batu camera ni..idak rosak2!..hahha..ate selagi xrosak idak le aku nk bli lain kn...kwang kwang...

::Baju raya ank2 tahun ini...Kain nabihah from Bandung, wafiq from Jakarta..Kelas ko yek anak2..baju oversea sesaja..Mama dlu kain pekan rabu langkap je opah beli..


::Adik dh mula sandang beg..Beg Thomas tuh...Kt skul cikgu2 panggil dia Thomas plak..sbb dia je ade beg tu kn..Pantang di usik beg nye tuh..Menyinga marah..


::Besar betul Nabihah nih..Mmg nmpk kecik je adik kamu..pada hal idak le jauh benor beza umor nyer..

::Ni smua dia siap sendiri yek..Sepit,cekak tu pn pakai sendiri..

::Ready nk pegi dh..


So kwn2 yg ade hantar ank ke tadika or taska, dh buat jamuan raya belum???

No comments:

Post a Comment

Ade ke yg sudi komen?Kalau sudi dipersilakan dgn berbesar hati :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...