Iklaneka

Wednesday, November 30, 2011

Meatball Halal & Sedap

Salam semua...

Korang suka mkn meatball tak? Aku suka le gak tp agak pyh le nk jmpa meatball yg sedap dan yg penting mkn dgn tanpa ragu2..Ade yg di pasaran ni mmg le kita yakin, halal tp kdg bila beli hampa..Byk lemak je dr daging...

Ade org sanggup meredah ke IKEA semata2 nk mkn Swedish Meatballs with Creamy Gravy...
Tak nafikan la..aku pn mengaku..penah mkn di IKEA nih..termsuk la menu meatball nih..Tp lately nih..bila terdengar rumors yg mengatakan meatball kt IKEA tu di ragui kehalalan nye dh aku cam mula was2 je le kn. Pehtu aku pnh le surf psl how to make your own meatballs dr website IKEA friends, mmg dlm resepi meatball tu minced beef di campur kan dgn minced pork..dush..dush..udah le bertambah tahap was2 aku..hahha..biasa le maby org akan pikir aku ni cam kampung bebenor kn..yer le..Tu menu IKEA Swedish, mna nk sma ngn IKEA kt mesia nih..tp tuh lh..hati ni ttp berkata2....INGAT!!! klu kita was-was pn xleh mkn yer..dh bleh jatuh haram..huhuh..So, aku mmg idak le mkn dh.. (tp benor nye pegi ikea pn idak dh..hihihi)..

Tp skang aku tak perlu ragu2 lg..dh bleh dpt meatball yg diyakini halal serta sedap!!!! Adik aku tlh pn bekerja di kilang pembuatan makanan sejuk beku di selatan tanah air..Alhamdulilh..tak sia2 ko amik course Teknologi Makanan dlu yer Uji, ini le kesan nya...Mncari yg halal itu wajib, demi menjaga hati dan rohani...Akak sgt bangga dgn Uji. Ingat!!! pekerjaan itu ibadah..Memberi org Islam mkn bnda yg halal lg besar ganjaran utk Uji..Betul kn niat itu..Walaupun jauh di Selatan tanah air mencari rezki, tp ingt le bkn habuan dunia semata yg Uji dpt, tp ganjaran pahala juga dikendong bersama...


Utk kwn2 penggemar meatbal sila jamu mata di bawah......


Dan pada sesapa yg nk meatbal sila hubungi aku yek..Penghantaran sekitar Kelana Jaya, Shah Alam, Subang, Kota Damansara...Yg tmpt2 lain blum lg...Sbb sgt tak tau mcmner nk pos2 bnda yg frozen nih..But i can guarantee u..Meatball ni mmg sedap!!!! Makan dengan penuh rsa yakin...


::Stock meatballs & Fish Nugget. Sesapa yg nak bleh order dgn aku, bleh hubungi Pn Fini
ditalian 012-2618636. 


Note: Ini adalah thread sharing is caring..berkongsi mkn bnda yg halal...

4 comments:

Ade ke yg sudi komen?Kalau sudi dipersilakan dgn berbesar hati :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...