Iklaneka

Thursday, June 28, 2012

Akibat bertandang rumah orang kan..

Salam semua...

Benda ni jadi hari ahad lepas (24/6/2012) tapi cam baru le nk post..ihikkk.... Oleh sebab ahad takde nk buat apa, maka aku cam biasa la mula la cam gatal kaki nk berjalan..As usual bertandang rumah orang..Tapi bukan orang lain yek..Umah kakak aku gak tau..Kami ni mmg duduk dekat-dekat aje..Kak Uda di Kg Melayu Subang, Kak Lang di Bukit Subang..aku plak di Mutiara Subang..Ahaks..memang kami mau duduk dekat-dekat sebab kalau parent dtg dr kampung dtg senang..lum sum sekali umh ank-anak..eheheheh

Oleh sebab wafiq tidur petang tu..Aku ngn Nabihah apa lagi, bergebang le umh kak lang...Sembang punye sembang dgn kak lang tak sedar hari dh jam 7pm..Alamak...nk maghrib sudah..Apa lagi, gegas le balik..pandu kereta ikut suka suki aku kan...Sebab memikirkan maghrib ade ceramah israk mikraj kat surau..Sudah!!! kang lambat camna pak kahar nk gi surau kn..ehehhe...

Maka berdesup le aku bwk keter...bila sampai je depan pagar umah, nk park je keter...skali bunyi "skrettttttttt"....sudah!!!! "Bunyi apa tu mama" kata Nabihah...Kompom!!! mama sagat batu tepi longkang ke kakak???..Keh keh keh..Masa tu ngam-ngam azan pn berkumandang...Apa lagi, cepat-cepat le keluar..Apa ke tak nyer..Mmg iyer le..keter dh bersagat...kwang kwang....Redho je lah...
Bukti aku sagat batu tepi longkang!!!!

Masuk umah direct terus terang ngan pak kahar, tak mu sorok ke apa..As usual pak kahar akan ckp "Biasa lah..lady driver"..cehhhh...ye ye..mak tau mak memang lady driver yg memang fail bab parking kekdahnya...(pssst...tapi benor nye ni bukan 1st time..dh byk kali benor nyer...ekekke)..

Ni aku buat jugak..Dari taman mayang nk susur ke LDP, punyer cam ingt bleh lepas konon nk elak keter aku pi sagat divider..Terus kejung kat situ..Yg memalukan aku cam panic, kuar dr keter..Sib baik le ada hamba Allah yg mulia naik motor benti..Dia yg  ubah kereta..Sebab keter cam dh stuck kt divider tuh..keh keh keh..Time bwk keter tu nk menuju ke pak kahar jantung dup dap mcm nk explode..Tak bitau lg dh lama baru bitau..ekekkeke


Moral of the story, jangan nk bertandang rumah org bersembang walaupun di rumah kakak sendiri sampai tahap kamu lupa nk maghrib dan yg paling utama be smart when your driving... =))


1 comment:

  1. uishh,kalau laki aku dah bising ada calar2 kat keta cam gini..bukan boleh laki aku tuh,keta calar2..nasib,aku tak gheti pun bawak keta..lesen ada,simpan..frame,gantung kat dinding (laki aku cakap..hehe)

    ReplyDelete

Ade ke yg sudi komen?Kalau sudi dipersilakan dgn berbesar hati :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...