Iklaneka

Tuesday, May 22, 2012

Exclusive Sneak Preview: Enfagrow A+ new TV commercial

Salam....

Received email from Mead Johnson  just now...





Enfagrow A+ new TV commercial 


As usual lah kan..mesti lah cerita yg bagus-bagus about their product.. Actually, memang selalu gak la dpt email dr Mead Johnson ni memandangkan aku pembeli tegar susu brand Mead Johnson iatu susu Enfa sekeluarga bermula Enfalac A+ (ni tak beli, mostly sponsor by KJMC memandangkan under 6m ank masih menyusu badan tegar). Di teruskan dengan Enfapro A+ disusuli dengan Enfagrow A+..So bila ank dah masuk 1y aje aku memang menjadi pembeli susu tegarlahkan memandangkan ini je susu yg anak aku suka (but tipu sebab aku tak pernah try ank aku susu lain..ahahaha)...Tu yanga tahap flyer Giant,Teso,Care4 menjadi teman pilihan..Mata tu sahih tuju ke sale susu aje..ekekkekek...Bukan le eksen ke apa kn kasik ank susu mahal bla bla..Tapi benornya aku cam mcm ada chemistry ngan susu ni boleh?Ahahahha...sangat tak sampai hati kome benornya, sebab susu ini yg ank aku suka, tak kan le aku nk downgrade plak kan hanya sebab aku nk jimat..Alang-alang aku nk berjimat, baik aku berjimat benda lain (suka suki aku mem"booking" tiket Pak Tony tu  kan..huhuhu).

Sebabnya kadang aku nampak kita boleh menghabiskan duit sehari beringgit-ringgit makan sedap kat restoren mahal kekdahnya..Tapi ank ko bagi susu murah sebab nak jimat. Tapi dalam hal ni bukan le aku nk kondem susu murah tu tak bagus..BUkan..bukan yek..Cuma yg aku nk highlight kn kat sini, for those yang ckp..ala susu mana-mana pn sama, janji murah sudah!!! sama gak..membesor jugak..pandai jugak..OK fine!!! tapi ce kome bezakan makan garret popcorn ngn popcorn pasar malam..Apa kome rasa?? mesti le garret sedap kan????betul tak??? sebab dh byr mahal..rasa of coz la setanding bayaran...So..camtu le gak susu ank tu weii...Bebudak memang le tak reti hapa..Kome bagi air beras pn depa minum kalo dh lapor...hanya kita ni je le nk ada hati perut ke tak kn..ehehhehe...

Aku memang pernah terpikir nk downgrade susu ank-anak ni memandangkan every month i have to spend around RM500 utk susu Wafiq + Nabihah (nabihah sgt kurang menyusu)..Tapi bila Pak Kahar sound aku cam terkesima..Sebab dia kata, wafiq itu je le yg dia suka..Dia tak makan mekdi, dia tak mkn kepsi mahupun ciken cop...so biar le dia merasa nikmat dgn apa yg dia suka iaitu SUSU!!! So kami sekat dan berjimatlah perbelanjaan lain (uhukkk..mesti bab mengepak aku pn terbabit...huhuhu) demi utk anak...Tapi jangan le ada kata, ala..mna-mana susu pn bagus...Kalau nk kata bagus susu terbaik of coz la susu ibu kn..tapi ni citer selepas habis tempoh susu ibu la kan..Sebelum tu tak yah citer lah..tutup citer sudah...


Apa-apa pn pilihan ditangan kita ye dak...There is no right or wrong dalam membesarkan ank-anak ni..Tiap orang bebas memilih cara tersendiri..Pilihan masing-masing di tangan sendiri...Siapa kita nk persoalkan nye...betul tak???  :D



1 comment:

  1. anak sy masa baby guna enfalac...pastu enfapro...tp bila 1y..tukar enfagrow dia x sesuai la...sebab die minum byk..cirit birit...kalau minum sikit ikut aturan,x la cirit birit..tp x kan nak sekat die minum susu pulakkan..so terpaksa tukar susu gain plus.....

    bila dah besar ni try tukar balik enfakid..tp die x nak jugak..dia kata x sedap huhu..mayb sebab dah biasa minum susu gain plus kot =p

    ReplyDelete

Ade ke yg sudi komen?Kalau sudi dipersilakan dgn berbesar hati :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...