Iklaneka

Tuesday, May 8, 2012

Sarapan apa?? Bukan sarapan dimana??

Salam semua....


Di Astro dulu ada rancangan Sarapan Di mana? host oleh kak Abby Fana..aku suka gak program tu..Tapi skang tak tau ade lg ke tak memandangkan aku bukanlah byk masa nk ngadap tv kn...Wanita berkerja kooo...di rumah surirumah sepenuh masa..no time for watching tv lorrrr....hatta korean drama wanabe aku pn aku dh lma  pencen (pencen le sgttttttt...benor nya lebih beralah pd channel 611 & 801 :p )

Benda yg aku nk citer kn hari ni  ialah jawapan utk Sarapan Dimana?? semestinya di RUMAH!!! yg menjadi persoalan lagi ialah SARAPAN APA??? haa...ni yg kdg mak buntu nokkkkkk..buntu..sgt buntu umpama mcm amik spm tu kn jwp soklan Sejarah, ko tak tau nk goreng apa dh (pesal sejarah? sbb aku suka lorrrr subjek nih)...Ha camtu le aku alami kengkadang tu..Sampai tahap tepu sudah nk masak apa untuk sarapan pagi..memandang kn aku sekeluarga mmg sarapan dirumah..(note: dari start kawen occay!!! Pak Kahar tak pernah keluar dr rumah dgn perut kosong, melainkann aku dlm pantang di kampung..ehehhe)...So amalan itu diteruskan sehingga menginjak hampir 7thn perkahwinan..tp cam lama-lama jadi blur sbb tak tau dh nk sediakan apa..Memang lah bleh msak beria..tapi kome lalu ke bangun 4pagi buat sarapan beria ala kedai Mak Uda (kedai mkan sarapan pagi best kt Subang 2)...Ni pn aku bangun 5.30am dh ni mmbuat itu ini..Nyiapkan beg-beg segala mcm benda ank pi taska/tadika lagi kn...Tu pn bila depan pintu pagar dah 7.10am aku cam dh berpeluh penat...

Tapi benor nya yg rasa semangat buat sarapan ni apa..Sebab keranamu...NABIHAH!!! ye sebab nabihah lorrr...Dia macam tak bleh terima kalau turun je lps bersiap pakai baju sekolah dia tngok meja mkn kosong!!! KOSONG hanya ade air tanpa makanan!!! dia tak belh terima..dia akan tanya "naper mama tak buat sarapan???" oh tidakkkkkkk..sgt rasa bersalah..Walaupun kdg aku hanya goreng nugget pn dia tak kisah...tak pn frozen kuih sudah..dia ok sajo...Kadang tu bkn byk mna dia makan sebab early morning kn..tapi tyu lah dia nk jgk...Maka ku gagah kn jugak la....huhuhu..demi mu anakk...

Aku tak tau sampai bila aku mampu untuk meneruskan amanah ini..menyediakan sarapan pagi utk suami dan anak..tp aku berdoa semoga Allah beri kekuatan dgn kata lain menjadikan aku SUPERMAK!!! yang mampu untu handle segala benda iaitu berkerja serta rumahtangga...aminnnnnnn

So, korang ada tak bikin breakfast nih????



Breakfast yg di buat pagi tadi...kelas ko jahhhhhhh..pepagi mkn burger..ahahha..kalah Selena Gomez tau..kah kah kah


2 comments:

  1. hehehe saya pulak, sejak awal kawen mmg jaranggggg buat breakfast. Papa HMs ni tak nak makan berat2 waktu pagi. hihi bonus utk mama :P

    anak2 pon sama. biskut/roti sekeping cukup.

    ReplyDelete
    Replies
    1. my husben perlu ambil breakfast sbb smpai office dia perlu kn byk tenaga otak utk berfikir non stop..so agak kesian kalau pegi kerja dgn perut kosong camner otak dia nk jln..eheheh

      Delete

Ade ke yg sudi komen?Kalau sudi dipersilakan dgn berbesar hati :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...