Iklaneka

Tuesday, December 27, 2011

From Subang to JB with loveee....

Salam semua....

Aku tlh ke selatan tanah air pd 1/12/2011 sehingga 3/12/2011. Umpama sirih pulang ke gagang rasanya apabila menjejak semula bumi Johor. Apa yg wat aku rsa mcm membuak2 sgt..Ye le..itu le tmpt aku memerah otak demi mndpt segulung ijazah..Oh UTM ku....

Aku ke JB sbb menghadiri kenduri kawen adik ipar akak aku yg berlangsung di rumah nye iaitu di Taman Kempas Indah, Kempas...Tp yg plg utama sbb nk jmpa ank buah baru..Yipiii...kak andak baru dpt baby girl..Tu yg menguatkn lg hati ni utk pergi ke selatan nih...selain mengimbau kembali nostalgia dlu...dulu..cewahhh..

1/12/2011

 ::Letih gak le perjalanan ke JB nih..Kami berhenti rehat di RnR Air Keroh, Melaka..


:: Smpai dh tol skudai...yippiii..
:: Nabihah & Kak Abby.. Aku pergi ke JB bersama kak uda dan ank nye ni le..

Kuar je tol skudai rsa terkejut sgt sbb sgt berubah..Tp ye le..bape thn kuar dr JB nih...Aku graduation 2003, so byg kn ler..lma kn?...

 :: Lbh kurang pukul 10.30am kami pn tiba le di rumah kak andak..Awal kn..ate ye le..sesudah subuh kami bertolak, pukul 6 pagi occay!!!..hahha..klu dgn kahar xde yg tak cepat..nk cepat sesaja...

Petang tu mmg takde apa nk buat kt rumah kak andak, sbb smua pn katering kn jd xde le kerja sgt..So, ptg tu senyap2 aku dgn husben meronda2 le skudai..blk ke UTM..yahooo..pehtu pegi Angsana mkn2...Oh best2..teringt zman blaja dlu...

 ::UTM, Skudai.. KERANA TUHAN UNTUK MANUSIA
::Fakulti Sains Komputer & Sistem Maklumat. Tempat yg byk menggamit memori..

::Ade lg skudai parade ni..Pjg usia..penah gak le main bowling kt sni msa dh final year sbb msa tu skudai parade ni baru bkk kn.


 :: Yuhuu..i can see u...Plaza Angsa...
Kalau pegi Angsana nih tak makan rojak ni mmg tak sah..Tapi ade 1 lg yg sedap, kt plaza kotaraya JB..tp cam aku xde le merayau smpai ke town JB.. takat skudai je le..

 2/12/2011

Majlis akad nikah adik ipar kak andak pn berlangsung...

 ::Baby girl kak andak, Aishah Nafisah. Size america baby nih..Lahir je dh 4kg lps pantang je dh dkt 6kg occay!!!!...
 ::Kak andak, kak uda & uji
::Majlis pernikahan berlangsung..Tahniah utk Hanim dan pasangan...(err..lupa plak nma nye)

Malam tu xde apa nk buat, sbb mjlis kenduri berlangsung pd hari esok  nye di Dewan Kompleks Tan Sri Mohamed Rahmat. Jadi mlm tu kami pn apa lg..meronda2 ke Danga Bay je lh sbb tu je yg dkt di tambah plak bwk bdk2 kn..





::Seronok le bdk2 ni sbb dpt naik tram mengeliling Danga Bay..Jadi le sbb msa ni pn dh pukul 10 lbh..si Amir dh mula mngantuk dh..Masuk dlm kereta msing2 dh mula tidur termsuk la wafiq..


3/12/2011

Majlis kenduri kahwin pn berlangsung bertempat di Dewan Kompleks Tan Sri Mohamed Rahmat, Tampoi.. Dewan ni tak jauh dgn Plaza Angsana.



Lebih kurang pukul 2ptg kami pn gerak pulang ke KL sbb esoknya pd 4/12 ade konvo nabihah..Jd tidak le boleh berlama2 di JB...Begitu je le journey to the south aku utk kali ini...Insyllah pjg umur murah rezeki dtg lg..kakak sndiri pn ade kt sna, adalah sgt mustahil tak jejak JB lagi...

Sekian utk kali ini...

2 comments:

  1. aku jalan2 holiday ke utara .. ko ke selatan .. wa kenangan di UTM byk nyer ;-)

    ReplyDelete
  2. tmpt blajar mesti le terkenang kn..zman remaja riang ria le katakn..hihihi

    ReplyDelete

Ade ke yg sudi komen?Kalau sudi dipersilakan dgn berbesar hati :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...