Iklaneka

Friday, December 23, 2011

Rumah Empat Musim, Taman Botani Shah Alam


Salam semua...

Ingt entry nih? Oh indah nye dpt pegi South Korea iaitu pergi ke Seoul City....I wish i can go there one day...Dear Pak Tony, plz plz make my dream come true...ekekkeke..Ok lupa kn psl koya aku tuh..sila kembali ke dunia reality!!!!


::Tempat utk membeli tiket..Utk makluman tiket utk ke Taman 4 Musim ni hnye boleh di beli di Pintu Utama ni aje...So beli kt sni siap2 yek..kang dh smpai ke tmn 4 musim dh xleh msuk..Dh nk kena patah balik..Jauh tuuuu

::Bas yg kami naik utk pergi ke tmn2 yg ade dlm Taman Botani nih..Bas ni berhenti di setiap taman..So klu nmpk je sign board yg nk stop..turun je le dr bas..

Tapi kn setakat nk merasa salji kt mesia pn ade wei...Pelik tp benar yek..Walaupun bkn salji semulajadi, hnye salji buatan..tp ok le..ttp ade salji..suhu pn ttp sejuk..di bwh tahap beku iaitu -2 darjah celcius...


 :: Semasa menunggu bas


 :: Pemandangan dr dlm bas..Sonok ank2 naik bas..Tp wafiq sempat tidur..ye le..he still infant kn..Ckup time msa tdo..mmg tdo je le kn..

 :: Pintu masuk Rumah 4 musim


Pada 27/11/2011 kami telah pn pegi ke Taman Botani Shah Alam ni semata2 nk msuk Rumah 4 Musim ni..Masuk kt web Taman Botani nih, cek la kn musim apa skang? Musim Winter!!! apa lg..mmg tepat le sasaran aku mmg nk mncari musim sejuk je yek..musim2 lain xmau..ekekek..






:: Ini le suasana dlm rumah salji tuh..Baju sejuk tidak disediakan..Suhu pd ketika itu -4darjah celcius..Aku mengaku mmg surrender le beb..Jnis tak tahan sejuk..Ye le..baju sejuk xde...Yg aku ingt bwk utk wafiq je..Si bihah pn xde..Tapi depa ni tahan ler..elok je berlama-lama dlm rumah salji tu..Aku idak le..msuk kejap pehtu kuar le dr bilik2 salji tuh...Dok je le kt luar pintu kaca tngok husben dan anak2 dlm bilik kaca tuh...


Saje je le..nk merasa kelainan musim yg ade kt Malaysia nih...Lg plak terkena musim cuti sekolah + cuti umum sbb msa aku pegi tu Cuti 1 Muharam..apa lg mmg tepat sgt la kn...

Sblm ni pnh pegi Tmn Botani ni sbb join program berjalan dengan Biskut Jacob kn..so kali ni baru nk melawat..Aku xde le pegi ke tmn2 yg lain, just pegi Rumah 4 Musim ni je..Acctually byk la lagi tmn yg ade dlm tu..tmn haiwan, tmn herba, cendawan..Plg syok klu berjln..Tapi memandangkn wafiq masih kecil so rsa blum tiba msa nye le kn..Kami just naik bas yg disediakn..Jd xde le byk tmpt yg kami lawat, semata Rumah 4 Musim tu je le...

Bagi aku tmpt riadah yg best di Tmn BOtani nie..really recommended to go with your family..Utk si kaki pancing pn ade, paintball pn ade..mcm2 ade lh dlm nih..Tapi bagi aku plg syok le kn..berjln bersama ank2 di bwh pohon2 yg redup..oh..indah nyer..Insyllah..will do next time bila wafiq ni nk dh fhm bahasa...ehehehhe


Sekian, utk kali ini...




No comments:

Post a Comment

Ade ke yg sudi komen?Kalau sudi dipersilakan dgn berbesar hati :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...