Iklaneka

Thursday, December 29, 2011

Kunjungan ke Perpustakaan Awam Selangor


Salam semua...

Pada 15/12 aku telah pn pergi ke Perpustakaan Awam Selangor yg terletak di Sekyen 13, Shah Alam. Sempena aku dpt MC yg sgt panjangggggggggg tu kn..Apa lg, ni le peluang nk merayau2 bila kala org lain sibuk berkerja..Yippi!!!!



Maka pergi le aku ke PPAS tu bersama kak lang dan ank2 nyer..Maka total kanak2 riang ade le dlm 6 org iatu 4 org ank kak lang, 2 org ank aku...Pehhh...Haru biru...

Tapi siyes korang..syok weeii, bwk ank ke PPAS tuh.. Aku just pergi ke bahagian kanak2 je le..Utk kanak2 di level bwh..Masuk je main entrance terus nmpk ruangan utk kanak2...Time kami pergi tu ade le segerombolan bdk2 tadika cina dtg melawat ke situ..Msa mula2 smpai tu mmg aman damai la..Bila keluar je bdk2 tadika tu dr blk khas taklimat kot..Subhanallh....udah haru biru macam langau aku rsa dlm library tuh..Hahhaha...Tp ye le dh nma bahgian bdk2, so suasana mesti le haru biru kn..So istilah dlm library perlu snyap mmg nan hado...



Termasuk la ank2 aku gak berlari kesana sni, melompat...Ade le baca buku 2 3 minit aku rsa msa mula2 sampai..Tapi lepas tu buku ntah kemana, bersilat je depa dlm library tuh kn...

Takde le lma sgt dlm library tuh..Ade le sejam je kot sbb si wafiq dh mula wat kisah..Dari elok main dlm library smpai tahap nk keluar2 dh..Sampai tahap guard pn mengejar dia..Utk makluman ye kwn2, guard mmg ade je berdiri kt ruang legar tu memerhati bdk2..So idak le rsa takut sgt tp cuti sekolah ni mmg ramai sgt yg dtg ke situ bwk ank2..Jadi bila aku cam dh tak bleh nk kawal wafiq (ni 1st time bwk ank without husben) pehtu si Hadif ank kak lang pn dh nangis2, maka kami pn balik la...



Begitu je le cerita kunjungan kami ke PPAS..Bkn le aktiviti membaca sgt..Main je lebih..Utk sesapa yg ade msa lapang tu dari pergi tawaf soping komplek baik le pegi sini bwk anak2..Dedahkn ank2 dgn buku..mmg diorg xde nye baca tngok2 gambar ade le pehtu main..Tapi ni lagi berfaedah dr kita berpusing di soping komplek yg kita je le sonok masuk dari 1 kedai ke 1 kedai..ank2 idak le fhm kn...

Pada yg ingin mengunjungi PPAS ni sgt digalakkan..Sila surf web yg diberi diatas utk lebih lanjut..PPAS ni close pd cuti umum...

Sekian utk kali ini..

No comments:

Post a Comment

Ade ke yg sudi komen?Kalau sudi dipersilakan dgn berbesar hati :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...