Iklaneka

Wednesday, December 28, 2011

Penyampaian Sijil & Hari Kesenian

Salam semua....

Hari Penyampaian Sijil & Hari Kesenian Tadika Delima Ilmu berlangsung pada 4/12/2011..Sebab itu le kami rushing blk dr JB pd hari sabtu tu jgk memandangkn pd hari ahad tu ade konvo Nabihah..

Dalam pukul 7.30am kami pn keluar rumah..Tadika Delima Ilmu ni dkt je dgn rumah kami di Mutiara Subang, Jalan Utarid Seksyen U5, Shah Alam.5minti sampai dh..hihihi...

Masa sampai kt tadika dh ramai la kwn2 nabihah..Suka la dia tp smua pakai seluar hitam...Ye le, msa rehearsal kami kn takde, ade di JB msa tuh...So tak tau le kna pakai seluar hitam..Cikgu2 plak bleh terlupa nk update kt aku...Kelam kabut la abah nye blk rumah mencari. Memang le kakak ade seluar hitam..Tapi bleh plak basah!!!! kelam kabut la mencari seluar lain..Alhmdulilh, ade la seluar blueblack..Jadi le kn..

Masa letak kt dlm kumpulan 4y, kakak  ade mula nk buat cam drama..Haih..ni yg tak gemor nih..Tp bkn dia je le..ade le 2 3 org yg wat gitu..Biasa le bdk2 ni klu ade mak bapak mula la mengada2..Aku tarok je bihah pehtu cau..Maleh nk layan ngada2 depa nih...

Kami pn duduk le bwh khemah yg disediakan sementara upacara mula..Upacara dimula dgn bacaan doa. Selepas tuh persembahan pn bermula..Ade 3 group tau sbb ade bdk2 4y,5y & 6y..Dalam byk2 persembahan yg diadakan ade 1 show yg wat aku sebak rasa nk nangis..Rasa gembira, sedih pn ade..Gembira sbb ank2 kecil ini bkn saja pndai solat wajib, tp tau solat Dhuha..Ya Allah..aku sedih sbb aku yg sudah berumur 31thn masih tidak hafal bacaan doa slps solat Dhuha..

Aku cam tahap nk nangis korang, bila ank aku mampu baca doa slps solat Dhuha..Memang rasa insaf tahap langit ke 7 occay!!! Rasa sgt2 syukur sbb hantar ank ke skolah awl, sbb aku mengaku kita tak mampu mengajar ank ke tahap begitu. Takat ajar ABC, 123 tu bleh la kn..Tapi ilmu kerohanian mmpu ker? Korang mampu???ekekkeke

Ok..teruskn cerita lg psl persembahan plak..1 by 1 group yg keluar utk memuntah kn bakat depa kn..Happy sesgt la bdk2 nih kn..Bihah suka la tahap kna make-up tuh..Dari monyok muka tempoyak bleh senyum tahap kambing suka nye..Haih...NI le bdk2 yer, ade mak pak mmg ngada2..Tak ade mmg ok aje..Sbb tu klu anta ank ke skul wat hati kering aje..Mmg depa nangis2 la..ngada2 la..mcm2, tp klu rsa nk jd kn ank manusia, kelantakkan je smua..Wat hati kering, anto pehtu tinggal..(ade ke nk ikut cara aku nih???)..ahahha

Ok ler..layan kn gamba2 di bwh nih..Aku pn cam dh lupa apa yg si kakak ni persembahkan yg pasti ade lagu Bacalah Anakku, Rama2, pehtu ade la joget2..lupa dh...Layannnnnnnnn




::Ya..besor nye ko bihah!!! Ni grup utk 4y yek kwn2..Tengok le betapa comey2 nye kwn2 bihah banding dia...huhuhu
::Persembahan pertama kakak aritu..Lagu dr Bacalah Anakku...

 ::Persembahan ke-2, lagu yg perlu berjoget2..Apa ek nama tajuk lagu tuh..Nyanyian Rahimah Rahim tak silap aku la...


 ::Persembahan ke 3 kakak jadi butterfly. Of course la nyanyi lagu Rama-Rama kn...



Antara video yg aku record semasa persembahan Nabihah..Quality agak kureng la..mklum la menggunakan camera cam zman batu yg tak maju2...hahahha




Tamat la sessi persembahan kakak...Upacara penyampaian hadiah pn bermula..But too bad la time ni sbb aku cam dh tak larat sgt sbb simptom2 demam dh menular, ditambahkan lagi Wafiq dh mula meragam2 nk tidur..So balik la rumah..Abah nye je lh meneruskan merakam upacara penyampaian hadiah dan sijil...
Alhamdulilh, syukur final exam ni kakak much better sbb dari no 5 naik ke no 3..Suka la dia kn...Suka sbb dpt hamper..Tu je yg kamu suka benor yek kakak bila ade makanan...Hahahah...




Apa2 pn sgt happy bila tngok hari sukan mahupn hari anugerah anak2..Mcm2 ragam ade...Untuk kakak, we love youuuuuuuuu....

Sekiannn...

No comments:

Post a Comment

Ade ke yg sudi komen?Kalau sudi dipersilakan dgn berbesar hati :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...