Iklaneka

Friday, April 1, 2011

Getaway 2011~Bandung Day 3

Salam semua...

Taraaaaaaa....citer psl hari ke 3 di bandung plak..Jgn le ade yg muntah darah ngn posting aku nih...Takat jln ke bandung mcm pegi ke london kekdah nye jah wei!!!! NI klu pi london mau 7 hari 7 mlm pnye kesah!!! huhuhu..tp ade apa kesah...Kang klu aku xposting mcmner BFF aku si suteq tu nk tau..kang dia tnyer byk2 kali kt ym aku gak yg stressssss...hahah (mcm le aku bz benor kt opis).

Fuhhhhhhh...bermula la episod kami hari ke 3 plak..As usual bangun pagi brekfast le dlu kn..Tapi kali ni idak le mewah sgt. Maklum le hotel budget bintang kelam kn..KO pikir takat byr xsmpai 100 ade hati ko nk mkn sedap!!!! usah mimpi la..Brekfast ala2 kadar je le menu nye jah oiii..Tapi wa ttp kenyang sbb ade nasi goreng, mee goreng..errr sebut psl mee goreng klu kt sna depa nye mee goreng bkn cam mee kt sni tau.Mee goreng depa adelah meggi..So jgn le pelik2 badak plak ek..Hmm...apa lg ek?? Ha!!! ade le bubur nasi yg sgt berguna bg aku sbb wafiq disna xde mkn apa. Ade aku bwk cereal dr nestle. Direject nye wei..So bubur nasi ayam yg hotel sediakn tu le wafiq mkn..Peh!!! mak lega nyah!!.. Pehtu ade le roti, buah, kopok (ni wajib ade) ngan air 2, 3 jenis...

Selesai je mkn Si Pak Sopari udah le sampei...Pantas bangat deh..Ye le sbb kami nk ke Pasar Baru..Harus la segera sbb klu awl xde le sesak bangat..Yg pnting xde panas sgt...
Agak jauh le gak dr jln Dago ke Psr Baru ni.. Tapi sbb hari bekerja, org pn dh msuk kerja idak le macet sgt..cpt le gak kami sampai..



:On the way nk ke Pasar Baru




As usual, smpai je kt psr baru rmai le jmpa org mesia..Sna sni org mesia le gak..So jgn le riso sesat larat kt bandung ni..Bersepah org kita..Xde takut le cuma jgn le ko wat blagak2 plak..Wat menten biasa aje udah...

Pasar baru ni ade 7 tingkt xsilap nye termasuk paking kt belah atas. Tapi kt sna each floor di sebut Lantai..So tiap lantai ade le mcm2 brg. Aku pegi tiap lantai tp xde le tawaf setiap lantai tu..Lagi pn dgn bwk ank kecik, bila hari makin tinggi, org ramai keadaan dh jd panas.. BUt luckyly kami bwk stroller so snang le ank2 nk tdo klu depa tdo, Bergilir2 la nabihah ngn adiknya tdo. Jaga adik nabihah plak. Idak le byk sgt brg yg aku bli di sini. Just bought 3pcs telekung, 3pcs of kain batik lepas, kain2 cotton utk dibuat baju rya.. Harga ok la..Compare ngn mesia rsa 2x5 je lh but maby design yg ade di sni xde kt mesia tu je le bezanya kot..


::Ini je gamba di psr baru yg aku sempat snap..Nabihah dh lena di mekleren pink..huhuh

::Suasana dh ramai org terutama di lantai2 bwh..

For me Pasar Baru not so good sgt la for shopping kain, telekung and what so ever sbb the design a bit outdated compare to Tanah Abang at Jakarta. Bygkn le telekung yg aku bli time kt Jkrta thn 2009 still ade lg design nye kt Psr Baru.. Pehtu kain2 sulam,lace,chiffon nye pn biasa2 je bg aku..But don't ask me how the price..Sbb aku xde mmbelek hrga bnda2 tu..Aku just pegi psr baru mcm sightseeing je dh..Mncari henbeg pesanan SUteq but too bad design yg ade xde dh or design tu xsmpai lg kt psr baru aku xpasti la kn..


::Jual rim tepi jln je beb!!!Supir ckp the price around 1juta rupiah!!!murah kn..

::Kualiti gambar xbermutu..snap dr dlm keter

::Kedai gitar



Almost 1pm kami pn keluar dr Psr Baru. Kami repeat lg FO yg xpergi..This time kami pegi DSE Fo but sorry kwn2. Xde foto yg aku snap. Husben suka pegi DSE sbb dia dlm group fo-community dimana kami dpt diskaun 10% if belanja di FO tersebut. HUsben dpt kad tu sbb thn 2008 pegi soping di situ almost 1juta rupiah.. of coz la dpt members kad. Ambil la 1 helai seluar utk nabihah + 2 helai baju utk wafiq.. Lps tu kami mkn di restoren SImpang Raya bersebelahan fo ni aje. As usual, restoren makanan padang le gak kn..


::Menu ok je lh..Menu nasi padang kn..smua nye sama but the price cheaper than Restoren Garuda tuh.

Settle je mkn kami pn balik...Utk hari ke 3 ni kami just guna supir ni hlf day aje sbb anak2 smua dh xlarat.. Nabihah keep on complain dia xsuka dh msuk kedai sna,msuk kedai sni..Her adik ok je la..cuma agak kesian la sbb schedule tidur dia asyik terganggu je kn. So we decide blk je hotel. Rehat...........

Before sampai hotel just singgah kejap di kedai 24hrs yg dipanggil Circle 24 beli la mcm2 makanan utk di santap pd mlm hari, memandang kn mlm nnti kami xmo kuar2 dh..


::I bought leather shoes at Pasar Baru. Acctually for leather item klu nk murah better ke Cibaduyut. But kami bkn le nk mncari brg2 kulit pun so just bli je kt psr baru nih. Kasut 2 psg tu lg beli kt Rumah Mode yek bkn di Psr Baru..

::Hasil rembatan di hari ke-3. Yg terkangkang tido tu bkn la yek..Tu Malaysia made..hihii


Sekian kesah hari ke 3...

No comments:

Post a Comment

Ade ke yg sudi komen?Kalau sudi dipersilakan dgn berbesar hati :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...